Cumartesi, Ekim 29, 2005

MODEL,MODEL

Nerede, ne zaman, zihnime kazındı bilemiyorum. Anadolu Aydınlanmasının öncüleri arasında yaşanmıştır. Çağdaş yaşam, geleneksel yaşam üzerine söyleşmektir hedefim. Köy yaşamı, köylülük, çiftçi, çiftçilik, kent, kentlilik, metropol yaşamları içinde dolaşalım. İnsanlık; model model, yaşam biçimleri içinden ilerleyerek kendini zamanımıza taşıma becerisini göstermiştir. Temel yaşam biçimi olarak köylülük; doğanın ortasında yaşama, var olma , yarınlara kendini taşıma, özgürce yaşama, kendi kendine yetme, komşunla dayanışma( tesanüt) içinde onunla gülüp oynayabilmenin yaşam alanıdır. Kediyle, karabaşın sarmaş dolaş olduğu, katırla atın yarıştığı, yaşam farklılıklarının en aza indiği, anlayış ve hoş görünün filizlendiği güzelliklerin ortak adıdır. Çiftçilik, yaşam biçimi değil üretim biçimidir. Marangozluk, demircilik gibi uzmanlığın, becerinin adıdır. İşleyen, şekillendiren, üreten ve toprakla haşır neşir olan, onunla ağlayıp gülendir. * Köylü, Milletin efendisidir.* Diyerek onu yücelten Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk tür. Kent yaşamı kendi kurallarını, kendi işletir. Üretim, tüketim, ticari, sanayii, idari ve insanı ilişkiler belirli uyumluluk içinde gerçekleşir. Trafik kurallarına benzer. Yasak işaretleriyle, yönlendirme, bilgi işaret ve ışıklarını iyi , doğru algılamak gerekir. Kavşaklara yaklaşım, durma,duraklama, park etme, yolcu indirme bindirme, trafiğe katılma ,ayrılma ,bir birine katlanma centilmenlik kuralları içinde sürüş ve yaşam devam eder. Model model arabalarıyla, çeşit çeşit kılık kıyafetiyle ne kadar insan varsa o kadar düşünce çeşidiyle sokakları, caddeleri doldururuz. İtiş kakış olmadan yaşamak ayrı bir erdemdir. Sınıf arkadaşları arasında yaşanmıştır. Yurt dışı eğitime Bedri önce Mahmut sonra gider. Bedri Paris te Resim eğitimi alır. Mahmut daha sonra yurt dışına eğitime gidecektir. Mahmut ta eğitimini Paris te alacaktır. Arkadaşları, Paris e varınca, Bedri yide gör derler. Mahmut, Bedri yi Paris te arar bulur. Hoş beş ettikten sonra ayrılırlar. Mahmut bozulur. Türkiye ye dönen Mahmut a arkadaşları sorarlar. Bedri ne yapıyor? Gördün mü? Sorusu karşısında Mahmut; * Herif çi oğlu Mişo koyu vermiş saçı sakalı. Neylesin BİZİM KÖYÜ, neylesin MAHMUT MAKALI* diyerek yanıtlar. Bilmem ne kadar doğrudur. Bir gerçek var ki açıklamadan geçmek kendime okuyucularıma haksızlık olur diye algılarım. UMURSAMAMZLIK ÇAĞDAŞLIKSA,ben daha çok fırın ekmek yemeliyim. Çeşitlilik, modelilik, katılımcılık, höşgörürlülük yaşamımızın temeli. Umursamazlık modelindeki çağdaşlığı bize hedef göstermediler. İnsan yaşadığı çağın kazanımlarından en geniş şekilde yararlanması hakkıdır. 49,8O,2005 model insanlar arasında düşünce, anlayış, yaşam farkı olmaması doğaya aykırılıktır.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home