Cumartesi, Ekim 29, 2005

MARKALAR

Günümüzün tanıtım aracı. Pazarlamada tanıtımın, güvencenin, denenmişliğin sembolleşmiş isim ve şekilleri olarak başlığımızın açılımını vermek doğru yaklaşım olur. Pazarlamada, insan ilişkilerinde tanıtımın payı küçümsenemez. İleri yaşlarda ki girişimciye sormuşlar. Bir daha dünyaya gelsen ilk işin ne olur? -100 Liralık sermayemin 99 Lirasını reklama veririm diyor.Bu düşünceden yola çıkarak, insanımızı etkileyen davranış ve düşünceleri kararak sunmayı zevkli bir uğraş edinmişiz. Kasaba, kentleri saran yerleşim alanlarında egemen bir düşünceden yola çıkarak duygularımızı ortaya serelim. Kalıplaşmış olara kullanılan kelime birliklerini yerinde olur diye not edelim.* Kenarına bak bezini al, anasına bak kızını al. Kız anasından alır kapıda durmayı, oğlan babadan görür saban kurmayı. Çınardan, çam tahtası çıkmaz. Armut dibine düşer......* Bu özlü sözlerin açılımında; seçilim, kalite ve katılım vardır. Günlük gereksinimlerimizin karşılanmasında, iş ve meslek seçimlerinde insana huzur ve güven veren kişi ve kurumları yakından tanıma hakkımızdır. Her kurum zamana karşı kendi geleceklerini kendileri kurarlar. Hiçbir insan * başkasının değirmenine su taşımaz.* Bu günkü takılmamız dünyada varlığını saydıran kuruluşları tanımaya ayıralım. Ticari, sanayi, hizmet ve sosyal alanlarda öncü kuruluşları değişik istifleyelim. Şimdiye kadar markalara markadır diyerek bakardım. Duyarlı insanlarımızın tutkularının bir anlamı ve önemi olduğunu yeni öğreniyor sizinle paylaşıyorum. Yerli, yabancı ayrımı yapamadan, bu kurumların reklamcılığını üstlenmeden kaynak göstererek aktarayım. Mat Haıg in BRAND ROYALTY isimli eserinde; Dünyanın 100 markasını nasıl sunuyor bakalım: * Yenilikçi Markalar: Adidas,Sony; Amerikan Expres,Xerox,Durex, Mercedes, Nescafe, Toyoto....... * Öncü markalar: Colgate,Ford, Gilette, Kellog?s Goodyear.... * İlgi dağıtan markalar: Mtv, Harry potter, Barbi Disney....* Çizgideki markalar: Nokia, Toy?s Rus, Subway Comopolit...* Kas markaları: IBM,Watmart, Mc Donalds Nike, Microsoft...* Ayırma Markaları: pepsi, Duracel, Donane, Timex...* Statü markaları: Rolex, Cucci, tifanny&Co, BMW... * Halk markaları:Jennifer Lopez, Beckham..* Sorumluluk markaları: Johnson&Johnson, Ben& Jerry, Helvet..* Geniş markalar:Yamaha, Virgin, Caterpiller.....* Duygu Markaları: Apple, Zippo, Chrysler , Guinnes...* Tasarım markaları:İKEA, AUDİ, VESPA.....* Tutarlı markalar: Coca Cola, Nivea...* Reklam veren Markalar: Kraft, Benetton, Calvin clein, Diesel...* Dağıtım markaları: Google,CNN, Hotmail, Reuters, Fedex..* Evrim markaları:Bacardı, HSBC, İntel Samsung.... diyerek istiflenerek kendiiçlerinde; aşinalık, güvenirlik, devrimcilik, egemenlik,,iyilik, dürüstlük, aşk, romantiklik demokratiklik, ilerleme, gelişim ve uzun ömürlülük... açılarından yeniden değerlendirme alt istiflemelere ayrılmaktalar. Kaliteden ödün vermeyen kurumlar olarak dünya örnekleri olmalarıyla değerlendirmeye alınmışlardır.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home