AH!.. ŞU VİRAJLAAR
Yollar bir ülkenin kan damarları gibidir. Bir daralma. Tıkanma, trafik kazası insanların canını sıkar değişik yakınmalar neden olur. Kurtuluş savaşımız öncesi kara yollarımız, yok denecek kadar azdır. Cumhuriyetimiz?in Kuruluşuyla birlikte; yanmış yıkılmışlıkların peşi sıra, yol yapım çalışmalarında; halkın katkılarından en geniş biçimde yararlanılır, yerleşimler arası bağlantılar kurulur. Ünlü, Kartaca Kralı Hannibal?ın deyimiyle;?Hiç bir şey bilmiyorsan, Ya bir yol bul.Ya bir yol aç.? Ön görüsü ışında ki liderlerimiz gelişen dünyanın, değişen şartları içinde; Cumhuriyetimizin 10nuncu yılına dek ülkemizi demir ağlarla örmüşlerdir. Demir ağların dışında kalan alanlarda ki ulaşımın kara yollarıyla donatılması, kara yolu taşımacılığın artmasıyla, ülkemizin yerüstü ve yer altı ürünlerinin ihtiyaç sahiplerine kolay ulaştırılmasını sağlamıştır. Birinci ve ikinci Dünya Savaşı?nın sıkıntıları arasında; Kurtuluş Savaşı?mızın kazanımları, Atatürk Devrimleri?nin halkımızca benimsemesi, Çok partili siyasi partili yaşama geçmenin çalışmaları içinde, yeni yol açılmaları ağır aksak, yol vergileriyle yapılabilmiştir. İhtiyacımız olan yollarımız, kazma ve kürekle, canla başla, çalışılarak yılan eğrisi gibi de olsa yapılabilmiştir. O yıllar; 1920?lı,30?lu,40?lı 50?li yıllardır. Sonrasını görmeye yetiştim.Bu yılların yol genişlik ölçüsü, iki çatal arabanın yan yana geçebilmesi esas alınmıştır. 1960?lı Yıllardan sonra; yöremizde orman ürünlerinin taşınması amacıyla, yol açılmalarına hız verildi. 1970-80 arası en geniş hedefe ulaşılır. Ancak; 1950?li yıllardan günümüze; Balıkesir-Sındırgı,Sındırgı-Simav, Sındırgı- Akhisar arası karayolu genişletmesi yapılmadığını herkes bilir. O günlerin koşulları içinde; ağanın tarlasını, çobanın ağılını, muhtarın çardağını yol vurmasın kayırmalarıyla; dolanı dolanı bitmeyen yollarımıza kavuşulur. 1980?li yıları Balıkesir-İzmir yolunu kısaltacağız. Gerçekten kısaltıldı. Balıkesir?imizin İki, Kütahya?nın bir kazası öksüz yetim gibi bırakıldı. O yılların siyasi çalkantıları içinde, siyasilerimiz; memur tayinleriyle uğraşırken, asıl alt yapı çalışmaları göz ardı edildi. Bigadiç?e kadar göstermelik viraj düzeltmeleriyle unutuldu gitti. Kaç iktidar geldi geçti saymadım. Bu yollar çok millet vekili çıkardı. Hepside halkın gözünün içine baka baka söz verdiler. Ankara?ya varınca estek köstek oldu. Sındırgı Yağcıbedir Halı Festivali?ne onur veren Stendapçı dalgasını geçmiş stadyumda.? Akhisar tarafından geldim. 113 viraj saydım. Keşke diğer yoldan gelseydim.? Deyince; o yol da aynı dururumda cevabını alan sanatçı? Bir daha gelirsem, uçakla gelirim? yanıtını verir. Ben halkın ve dinleyicilerin yalancısıyım. Hem de yetkililer ve Sayın AKP?li Belediye Başkanı Ekrem Yavaş?ın huzurunda. Bir sitem değil de nedir? Ben Balıkesir-Sındırgı virajlarını 85?e kadar saydım, Sındırgı-Simav yolunu çok iyi bilirim,yaya gittim. 90 km?de 300?e yakın viraj. Allah Selamet versin şoförlerimize. Müjde vermiş Belediye Başkanımız, taşları dikilen yolun yapımına onay çıkmış haydi hayırlısı.Ne Zaman yapım ihalesine çıkar. Haydi hayırlısı. Buradan; tüm keskin virajlarda direksiyon sallayan şoförlerimizi kutluyor, evlerine sağlıkla dönmelerini diliyorum. Siyasetin kimyası değişti.Yapacağız, edeceğiz sözlerine halkın karnı, gözü tok. Hizmetinizi yapınız, görelim diyor.
0 Comments:
Yorum Gönder
<< Home